Trainer hormoonfactor

Hormoonfactor trainer
Wat kan ik jou bieden als Hormoonfactor Trainer?

Als hormoonfactor trainer kan ik je helpen om je hormonen terug in balans te brengen.
Afhankelijk van jouw klacht(en) en jouw doel gaan we aan de slag op het gebied van voeding, stress en/of training.
Heb je er weleens over nagedacht dat hormonen invloed hebben op hoe jij je voelt, hoe je eruit ziet (huid/figuur), maar ook op je honger en verzadigingsgevoel, je sportprestaties, hoe goed je kan slapen, vruchtbaarheid, etc?
Hormonen hebben een grote invloed op ons leven en onze gezondheid, maar ze worden nog vaak onderschat!
Zijn je hormonen uit balans, dan kan je weleens serieuze klachten ondervinden.

Veel voorkomende (hormonale) klachten:

  • moeilijk afvallen – aankomen – weinig spiergroei
  • burnout – bijnieruitputting
  • menstruatie klachten (heftige bloedingen, PMS etc.)
  • overgangsklachten – menopauze
  • slaap problemen
  • huidproblemen als acne – eczeem – psoriasis
  • migraine – hormonale migraine – hoofdpijn
  • trage schildklier
  • diabetes type 2- insuline resistentie / PCOS
  • candida – schimmelinfecties
  • vruchtbaarheidsproblemen – zwangerschapsproblemen
  • cellulite
  • darm, lever, maag en nierklachten
  • depressies
  • galblaasproblemen
  • gastritis – maagzuur
  • gewrichtsklachten
  • hart- en vaatziekten
  • hoge en lage bloeddruk
  • allergieën
  • koolhydraatverslaving
  • libido problemen
  • ontstekingen
  • osteoporose
  • stress
  • tandvleesproblemen
  • vermoeidheidsklachten – gebrek aan energie
  • voedingsintoleranties

Goed nieuws!

Je kan je hormonen positief beïnvloeden en daar kan ik jou als hormoonfactor trainer bij helpen.
Samen gaan we kijken naar je klacht(en), door een uitgebreide anamnese gaan we op zoek naar de oorzaak van deze klachten en hoe je die klachten kan verminderen of zelfs in remissie brengen. We gaan werken aan jouw doel, op jouw tempo, aan de hand van een plan van aanpak, zodat jij de stappen kan zetten die nodig zijn om bij jouw doel te bereiken voor een gezonder en energieker leven.

Plan van aanpak

Wil jij graag mijn hulp? Maak dan een afspraak voor een ± 15 min. kosteloos en vrijblijvend kennismakingsgesprek waarin ik graag hoor waar ik je mee kan helpen. Mocht hieruit blijken dat ik je kan helpen, plannen we vervolgens een afspraak in voor een uitgebreid consult, bestaande uit een uitgebreide anamnese en hormoonanalyse van ±60 min.
Aan de hand van deze anamnese en hormoonanalyse ga ik op zoek naar de verbanden van je klachten/symptomen.
In een vervolg consult ga ik dit met je doorspreken, samen met het behandelplan hoe we jou terug in balans kunnen krijgen.
Indien nodig en/of gewenst kunnen er naar behoefte vervolg consulten ingepland worden, dit kan in de praktijk of via skype/zoomcall, waarin we kunnen bespreken hoe het gaat, of er dingen zijn waar je tegenaan loopt, waar je indien nodig hulp bij nodig hebt en of er tussentijds aanpassingen nodig zijn, etc.

Stress vs ontspanning

Vandaag de dag hoor je steeds meer klachten als burnout/bijnieruitputting.
Niet zo heel raar.. We zijn de hele dag druk, een drukke baan, sociale contacten, gezin, huishouden en eigenlijk moeten we dan ook nog (intensief) sporten, we kijken de hele dag door op onze telefoon/computer/tv, maar ook een verkeerd dag/nachtritme door nachtdiensten, laat naar bed en veel reizen (jetlags) komt je gezondheid niet ten goede.
Een hele hoop prikkels die (onbewust) voor veel stress zorgen!
Maar sta je er ook weleens bij stil dat stress niet alleen door invloeden van buitenaf komt?
Ook wat je in je mond stopt heeft een grote invloed!
Als je veel suikers eet, voeding die je niet goed kan verdragen, medicatie, een slechte vertering, allemaal factoren die bijdragen aan stress en stress gooit vele hormonen uit balans. Maar denk ook aan chronische ontstekingen, slecht slapen, crashdiëten, voedingsstoffen tekort, toxines, schommelende bloedsuikerspiegels etc. geven een stressreactie.
Het lichaam is niet gemaakt voor chronische stress, dit is namelijk de overlevingsstand van het lichaam, welke maar kort hoort te duren in noodsituaties.
Als stress te lang blijft aanhouden kan dit zorgen voor een burnout/bijnieruitputting. Zorg dus naast een goed voedingspatroon en voldoende (nacht)rust ook voor genoeg ontspanning in je leven en nee, intensief sporten in de sportschool is geen ontspanning voor je lichaam, net zo min als de hele avond voor de televisie hangen..

Voeding en hormonen

Zoals hierboven al genoemd, heeft ook voeding invloed op hormonen en dus op onze gezondheid.
De meeste mensen denken direct aan afvallen of aankomen bij voeding, maar er zijn nog veel meer problemen die voort kunnen komen uit (verkeerde) voeding..
Denk aan insuline resistentie, PCOS, diabetes type 2, slaapproblemen, stress, spijsverteringsproblemen, aankomen, leverproblemen, oestrogeen dominantie, verstoorde darmwerking, een kleine greep uit klachten die kunnen ontstaan vanuit voeding.
Voeding is daarom ook een zeer belangrijk onderdeel wat er bij alle klachten meegenomen wordt in het behandelplan.
Ook als je op zoek bent naar alleen hulp bij het aanpassen van je voedingspatroon, kan je bij mij terecht.
Hiervoor kan je een 30, 45 of 60 min. consult inplannen.
Samen gaan we in dat geval kijken naar je huidige voedingspatroon, waar zijn aanpassingen mogelijk, welke producten kun je vervangen voor andere producten etc.

Training en hormonen

Met de juiste trainingen kan je specifieke hormonen optimaal boosten, denk hierbij aan groeihormoon en testosteron, 2 hormonen die zeer belangrijk zijn bij de opbouw van spieren en herstel.
Denk bij training nu niet gelijk dat je uren moet gaan hardlopen/fietsen of jezelf 4 tot 5x in de week voor 1 tot 1,5 uur kapot moet trainen.. Nee, dat gaat je hormonen niet ten goede komen.
Lange en zware training is slecht voor je hormonen en je figuur!
Training met als doel calorieën verbranden heeft ook geen zin. Waarom eigenlijk niet?

  • Je verbrandt tijdens een lange, zware cardiosessie te weinig om echt af te vallen
  • Daarnaast verbrandt je niet alleen vet, maar ook spieren
  • ook verstoort het de hormonen die jou slank moeten houden

Kort en intensief bewegen is de beste manier om een optimale hormoonbalans te bereiken.
Je traint 2 a 3x per week volgens een op maat gemaakt schema, een hormoonfactor training duurt
nooit langer dan 60 min, waarvan maximaal 45 min. bestaat uit krachttraining.

Ben je geen lid van een sportschool? Dan kan je gebruik maken van de diensten van 2 personal trainers.
Kijk op hun website voor meer info.
In Ewijk van Twan Jacobs personal trainer en leefstijlcoach.
In Beuningen en omgeving van Rob de Haan van Full Potential PT & Coaching. 

Wil jij weer meer energie, een gezonder en mooier lichaam?

Maak dan vandaag nog een afspraak, dit kan telefonisch, via what’s app of via de mail.
Dan gaan we samen aan de slag om jouw gezondheid te boosten!

Prijzen:

Een consult kan ook via mail of zoom, mocht je niet in de buurt wonen, in dat geval dient de betaling voor aanvang van het consult gedaan te zijn.
Intake gesprek 15 min. gratis
1e consult/anamnese/hormoonanalyse 60 min. + opstellen behandelplan + 2e consult 30 min. €119,-
Vervolg consult:
30 min. €30
45 min. €45
60 min. €60